Vermijd quick-fixes in je marketing

Een gesprek dat ik regelmatig voer met mijn klanten is de valkuil van het aanbieden van een quick fix, met name in content.

Onder quick fix versta ik: tiplijstjes en korte termijn oplossingen die vaak geen impact maken.

Het lijkt een goed idee, een lijstje maken met tips die op korte termijn kunnen helpen, maar in feite is dit een druppel op de gloeiende plaat en uiteindelijk snij je jezelf hiermee in de vingers.

Voorbeelden:

  • Een lijstje met tips bij hooggevoeligheid, zoals ‘trek je even terug’. Werkelijke oplossing: de lezer moet anders leren kijken naar eigen mindset en zijn/haar grenzen bepalen en leren aangeven.
  • Een lijstje met tips voor beschadigd haar, zoals ‘gebruik kwalitatieve shampoo’ en ‘bescherm je haar tegen de zon’. Werkelijke oplossing: het haar door middel van een stappenplan terug in balans brengen, en daarna op een goede wijze leren verzorgen.

 

Ik zie altijd dat mijn klanten die in deze valkuil stappen, met hun producten en diensten die ze aanbieden wél een échte oplossing bieden.

Zodra ze voor de klant zitten, hun dienst uitvoeren of de training maken, stappen ze ineens in een mega kwaliteitsrol. Hun échte waarde komt naar boven, en vaak staan ze zelf versteld van de kennis en vaardigheden die ze in huis hebben.

Er is dan een enorm verschil aan de voorkant, en aan de achterkant. Een groot gat, waarop jouw ideale klant niet aanhaakt.

Marketing: oppervlakkige quick fixes die een doelgroep helpen en aanspreken die (onbewust) niet échte stappen wil maken.

Product/dienst: diepgaande totaaloplossingen die in no-time een megatransformerende impact maakt op klanten.

Dit komt vaak door onzekerheid én door een stuk misperceptie op wat de lezer al aan kan en waar de lezer waarschijnlijk veel aan heeft.

Het mist dus in eigen zelfvertrouwen, en in de verbinding met de lezer.

Gevolg: geen klanten! Of: veel likes, interesses en gesprekken met volgers die uiteindelijk niet klant worden, omdat ze de stap te groot vinden.

Wat nu als je wel die waarde die je levert met je diensten/producten óók laat zien in je marketing?

Als je durft te erkennen, durft te zien, wat jij in huis hebt. En dit volledig vanuit een hoge energie doorvoert in jouw marketing?

Als je de quick fixes waarmee je eigenlijk niemand écht helpt laat varen, en jezelf als expert positioneert met al jouw opgedane wijsheid, kennis, ervaring en vaardigheden?

Yes, lieve jij, dan gaat er een nieuwe trein rijden. Naar een nieuwe bestemming. De bestemming van succes. Van verbinding met je eigen potentie én met die van liefde voor je echt ideale klanten.

Stop met concessies doen, de markt volgen, en je energie stoppen in zaken als jezelf klein houden.

Word een vuurtoren. En een felle ook.

Durf te stralen, te dansen en je uit te spreken.

Zodra je dit strategisch in een goed plan giet, ga je exponentieel groeien. Kleine successen worden grotere successen en zomaar ineens heb je een constante inkomensstroom genormaliseerd in je bedrijf.

Zo kwam ik er ineens achter dat ik precies op de helft van 2020 mijn totale omzet van 2019 al behaald heb. Het gaat sneller dan je denkt, zodra je durft te gaan staan.

Durf ook te gaan stralen!

Ik help je hier met heel veel liefde en enthousiasme bij! In Sparkle & Shine doorloop je door middel van doelgericht mentorschap in 12 weken 3 fases, waarmee je jouw bedrijf vanaf de fundering af aan stralend in de wereld zet.

Kijk op deze pagina voor meer info.

Liefs, Regina Nieuwhof

It's All About Energy -
4 stappen voor business-succes vanuit intuïtie

Download gratis mijn E-book
[leestijd 10 minuten]
Gratis E-book
Share on facebook
Deel deze blog
Share on linkedin
Deel deze blog

Laat een reactie achter

Download
E-book K.L.I.M.-methode

Vraag mijn gratis E-book aan waarmee je inzicht krijgt in de 4 stappen die je kunt nemen voor meer bedrijfsgroei, succes en impact vanuit een écht gezond en energiek lichaam.

Je ontvangt tevens toffe mails die jouw energieniveau, gezondheid, Magic Mind én business next level helpen te gaan!

Energiek in Business