Tips om jezelf in hoge energie en gezondheid te houden!

Deze dagen mag je de hoogste prioriteit geven aan self-care. Het is altijd belangrijk, maar nu zeker. En niet alleen fysiek, ook mentaal.
 
We zitten thuis, en zijn geneigd daarvan te balen. Maar het biedt heel veel kansen en ruimte om juist lekker met jezelf en je gezin bezig te zijn.
 
Ik ben zelf wel gewend om erg mee te gaan in flow van de week en dag. Natuurlijk is mijn bedrijf daar ook erg op ingericht.
 
Maar ik kan me ook goed voorstellen dat dat voor jou (nog) niet zo is. Probeer toch te accepteren, en mee te gaan in de flow. Het is zoals het is. En je tijd zal veel productiever benut worden als je ook deze ruimte pakt te groeien. Stay positive!
 
Hier de tips om je lichaam en mind gezond en in hoge energie te houden:
 
– Zorg voor een ritme in de dag, sta op tijd op, doe een ochtendritueel en plan je dag in grote lijnen in. Zeker met kinderen een grote aanrader, zo kun je afspraken maken met elkaar. Over wanneer er gespeeld+gewerkt wordt en wanneer er gezamenlijke activiteiten zijn.
 
– Pak de zon! Ga naar buiten! Maak je tuin lenteklaar en adem de frisse lucht in.
 
– Lees boeken. Over zelfontwikkeling, of gewoon zoals ik ook heerlijk vind: Harry Potter of andere fictie.
 
– Leg jezelf een maximum schermtijd op die geldt voor smartphone én tv. Bijvoorbeeld 2 uur per dag.
 
– Drink veel water.
 
– Slaap voldoende. Ga dus op tijd naar bed en blijf niet doelloos hangen beneden.
 
– Eet veel groente en fruit. Als in 500-700 gram groente per dag en 2-3 stuks fruit.
 
– Gebruik extra vitamine C in ascorbaatvorm (2-4 gram per dag) en zink (1 capsule ‘s avonds).
 
– Beweeg ook. Denk aan yoga of work-outs in de tuin of binnen.
 
– Schrijf over je plannen. Als jij dichtbij jezelf blijft en vertraagd, dus weinig schermtijd, zul je merken dat je inspiratie krijgt. Schrijf ze op. En pak ze op!
 
– Schrijf over je angsten. Als je die voelt: schrijf erover, lees het terug en vraag jezelf af: “Is dit van mij?” “Is dit realistisch?” “Hoe kan ik vertrouwen krijgen?”
 
Hoe doe je een goed ochtendritueel?
 
1. Rek je uitgebreid uit.
 
2. Doe een yogaritueel of andere work-out.
 
3. Mediteer op een gevoel van overvloed. Voel het, wees dankbaar voor wat je al hebt bereikt en voor wat je hebt, vergroot het en ontvang het. Zo verhoog je je energie.
 
4. EN/OF mediteer op verbinden met je hart. Zo blijf je gecentered en schiet je niet in je hoofd.
 
5. Schrijf 3 thema’s op die deze dag jouw focus krijgen.
 
6. Spreek hardop: Ik verwelkom deze dag zoals hij komt. Ik omarm elke uitdaging en vind een oplossing die past bij mij.
 
Superveel succes!
 
En ik ben ook benieuwd: hoe positief ben jij voor de komende tijd? Heb je hier als ondernemer veel last van? Reageer gerust met je verhaal, wellicht kan ik je helpen met een creatieve visie!
 
Liefs, Regina

In 4 stappen meer bedrijfsgroei, succes en impact vanuit échte gezondheid en energie

Download gratis mijn E-book
[leestijd 10 minuten]
Gratis E-book
Share on facebook
Deel deze blog
Share on linkedin
Deel deze blog

Laat een reactie achter

Download
E-book K.L.I.M.-methode

Vraag mijn gratis E-book aan waarmee je inzicht krijgt in de 4 stappen die je kunt nemen voor meer bedrijfsgroei, succes en impact vanuit een écht gezond en energiek lichaam.

Je ontvangt tevens toffe mails die jouw energieniveau, gezondheid, Magic Mind én business next level helpen te gaan!

1578999283